Υπερβατικό Θέατρο- Διαλογιστική υποκριτική

Εργαστήρι στον ΘΟΚ Τετάρτη 6 Απριλίου με την Κορίνα Κονταξάκη


Διαλογιστική υποκριτική είναι η τεχνική υποκριτικής που συνδυάζει αυτόέκφραση και επικοινωνία με το κοινό, σε μια κατάσταση «δημόσιας μοναξιάς». Η ανάγκη για έκφραση είναι εκεί, αλλά δεν καλύπτεται από το καθήκον του μοιράσματος ενός χρήσιμου μηνύματος στο κοινό, χωρίς όμως ο ηθοποιός να είναι εξεζητημένα εξωστρεφής και υπερβολικός.  (αυτοέκφραση 40%, δόσιμο στο κοινό 60% με δημόσια μοναξιά).
Ο ηθοποιός , εκτός από τις τεχνικές υποκριτικής, εκπαιδεύεται και σε τεχνικές οραματισμού, ενεργητικού διαλογισμού* και σωματοποίηση σκέψεων. Έτσι η εξωστρέφεια και η εσωστρέφεια είναι ισότιμα δυνατά και χρησιμοποιούνται αναλόγως.
*Antar Mauna (εσωτερική σιωπή) = τεχνική οραματισμού που φέρνει το νου σταδιακά σε «άδειασμα» , εσωτερική σιωπή.
Τεχνικές

Αναπνοή ως εργαλείο
Ας συμφωνήσουμε ότι η εισπνοή θα «βάζει» πράγματα μέσα μας και η εκπνοή θα «βγάζει». Οραματισμός : χέρια στη γη (ή κόκυγγας) και δίνω με την εισπνοή στη γη (λερωμένο «υγρό» περνάει μέσα από τα δάχτυλα στη γη) παίρνω χρυσό φως με εισπνοή, μέχρι να έχω γεμίσει το σώμα με χρυσό φως. (κάντε το για 9 μέρες-27 αναπνοές)
 Άδειασμά
κοιτάω το κοινό για 5 λεπτά χωρίς να παριστάνω τίποτα. Πρώτα αδειάζω τον αέρα από μέσα μου. Μετά σε κάθε εισπνοή γεμίζω χρυσό φως και στην εκπνοή αδειάζω ότι αισθήματα έχω. Ή εκπνέω τη λέξη «εγώ» και εισπνέω τη λέξη «είμαι» μέχρι να αδειάσει το εγώ και να «είμαι» - απλά να είμαι (να υπάρχω)

Πού είναι η δύναμη μου;
 Αφού εργαστούμε με το άδειασμα, βρίσκουμε «που είναι η δύναμη μας. Δείτε ανθρώπους δυνατούς. Δύναμη δεν είναι μόνο ένα μυώδες σώμα, ούτε μια θέση εξουσίας, ούτε η σεξουαλικότητα. Δύναμη μπορεί να είναι η αγάπη, η αποταύτιση, η συνεχής έμπνευση, το χιούμορ, η εξυπνάδα. Εσάς ποια είναι η δύναμη σας. Δεν μπορούμε να είμαστε στη σκηνή και να μην ξέρουμε τι πρέπει να προβάλουμε για να τους πείσουμε να μας ακούσουν.  Μετά φτιάχνουμε μια εικόνα του εαυτού μας δυνατού , και την εισπνέουμε μέσα μας.
Εκπαίδευση για κίνηση
Σήμερα θα χρησιμοποιήσουμε δύο τεχνικές που θα εμπλουτίσουν την κίνηση του χαρακτήρα που πρέπει να γίνουμε: ζώο που είναι ο ήρωας και φάση που βρίσκεται.
1. Ζώα
Κάθε άνθρωπος έχει δανειστεί ιδιότητες από κάποιο ζώο. Βρείτε τα ζώα που είναι οι φίλοι σας και βρείτε σιγά σιγά και το δικό σας ζώο. Όταν έχετε ένα ρόλο, βρείτε το ζώο που είναι. ΔΕΝ θα παραστήσουμε ρεαλιστικά τα ζώα, απλά θα δανειστούμε χρονορυθμούς, μικροκινήσεις, και διακριτικές εκφράσεις από κάθε ζώο.



Χαρακτήρες – ζώα
Διευθυντής – ελέφαντας
Καθαρίστρια – ποντίκι
Ξεπεσμένη ηθοποιός – καμηλοπάρδαλη
Αποφυλακισμένος – αρουραίος
Καταπιεσμένος gay – καγκουρό
Επαναστάτης – ύαινα
Εργαζόμενη μητέρα – σκύλος
Σεξομανής – λιοντάρι
Χρεοκοπημένος – τυφλοπόντικας
Μικροαπατεώνας – αλεπού

2. Φάσεις που βρίσκεται ο κόσμος (από γνωστές εκφράσεις)
έπεσα σε μια μαύρη τρύπα
Βρίσκω τοίχους μπροστά μου
Λάσκαρε η βίδα μου- έσπασαν τα νεύρα μου
Νιώθω κόμπο στο λαιμό
Νιώθω πεταλούδες στο στομάχι
Όπου φυσάει ο άνεμος πάω
Γαρίδα το μάτι μου- έχω τα μάτια μου 14
Έτριβε τα μάτια του.
Δεν μου γεμίζει το μάτι.
Βγήκα απ τα ρούχα μου
Μου έβαλαν παρωπίδες
Πλέω σε πελάγη ευτυχίας (πλέω σε μπανιέρα ευτυχίας)
Έμεινα στήλη άλατος
Δεν με χωράει ο τόπος- κάθομαι σ αναμμένα κάρβουνα
Σα βρεμένη γάτα- έχω λερωμένη τη φωλιά μου
Είμαι βιδωμένος στο πάτωμα- έχουν δεθεί τα χέρια μου
Περπατώ και δεν βλέπω φως στο τούνελ



Τεχνική Antar Mauna
(σε κίνηση με κλειστά μάτια, καθιστοί, ή ξαπλωμένοι ανάσκελα)
Η τεχνική αυτή , εκτός ότι φέρνει το νου σε ησυχία, αδειάζει κιόλας τον ηθοποιό από εντάσεις ή από το ρόλο που μόλις έπαιξε και ΠΡΕΠΕΙ να μην κοιμηθεί μαζί του.
Antar Mouna (ακούστε ηχογράφηση)
1. Σχήμα σώματος και άδειο σώμα
2. Εξαντλούμε τις αισθήσεις
3. ασταμάτητες σκέψεις και σωματοποίηση τους
4. Συγκέντρωση σε μια σκέψη και εξάντληση της
Εκπνοή και η σκέψη «βγαίνει» από μέσα μας. ΠΑΥΣΗ
Συγκέντρωση σε άλλη σκέψη και εξάντληση της
Εκπνοή και η σκέψη «βγαίνει» από μέσα μας. ΠΑΥΣΗ
Συγκέντρωση σε άλλη σκέψη και εξάντληση της
Εκπνοή και η σκέψη «βγαίνει» από μέσα μας. ΠΑΥΣΗ
Συγκέντρωση σε μια ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ σκέψη και εξάντληση της
ΕΙΣΠΝΟΗ και η σκέψη ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΤΑΙ μέσα μας. ΠΑΥΣΗ
Δείτε το ευατό σας και τη δύναμη του και εισπνεύστε τον 
Τέλος

Είμαι στη διάθεση σας για διευκρινήσεις/ερωτήσεις στο yogalife@cytanet.com.cy
Κορίνα Κονταξάκη- Υπερβατικό Θέατρο (www.theatrotranscendental.com )


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular / Δημοφιλέστερα

Favourite / Αγαπημένα

Μετά το Χώμα

  Όταν η ψυχή αλάφρωσε από το χώμα Έμεινε σε μια γωνιά με ημίφως Για να ορίσει τι θα κρατήσει.   Αναμνήσεις αναπάντεχες Εμπειρίε...