Είναι αμαρτία να σπαταλάς την πράνα σου! ,,, από την Κούλια Χριστοφή

 


-Είναι αμαρτία να σπαταλάς την πράνα σου! είπε ο Φώτης στην Αγγελική.

-Πράνα; Τί είναι αυτό; Ρώτησε η Αγγελική με μάτια ορθάνοικτα από έκπληξη.

-Η ενέργεια σου! Η δύναμη που σε βοηθά να σκέφτεσαι, να αισθάνεσαι, να ζεις την ζωή σου με ευγνωμοσύνη… Η ζωτικότητα σου…

-Το φαγητό δεν τα κάνει όλα αυτά; Η γιαγιά κάθε μεσημέρι με βάζει να τρώω όλο το φαγητό μου για να μπορώ- λέει- να διαβάσω τα μαθήματά μου!

-Το φαγητό και οι θερμίδες που παίρνεις από το φαγητό βοηθούν στην λειτουργία του φυσικού σου σώματος. Το μυαλό σου χρειάζεται πράνα για να δουλέψει.

- Αχά! Και πως παίρνουμε πράνα; Αν όχι από το φαγητό;

-Η πράνα είναι απεριόριστη και- ευτυχώς για μας- υπάρχουν διάφοροι τρόποι που μπορούμε να ενθαρρύνουμε την ροή της.

- Δεν έχω χρόνο για αυτά! Το πρωί σχολείο και το απόγευμά γεμάτο φροντιστήρια … είμαι πολύ κουρασμένη…

- Μα δεν άκουσες τους τρόπους! Μια κύρια πηγή πράνας είναι η αναπνοή μας. Ο τρόπος που αναπνέουμε μπορεί να ενθαρρύνει την ροή της πράνας στα σώματα μας.

- Σώματα; Πόσα σώματα έχεις; Εγώ ένα βλέπω!

- Αυτό που βλέπεις είναι το φυσικό σώμα. Πέρα όμως από το φυσικό σώμα έχουμε ακόμη δυο προσωρινά σώματα, το συναισθηματικό και το νοητικό. Το συναισθηματικό σώμα είναι υπεύθυνο για τα συναισθήματά μας και το νοητικό είναι υπεύθυνο για τις σκέψεις μας. Και αυτά τα σώματα χρειάζονται πράνα για να λειτουργήσουν.

- Και εσύ λες ότι για να ενθαρρύνω την ροή της πράνας πρέπει να αναπνέω σωστά;

- Ναι, ένας τρόπος είναι αυτός, να χρησιμοποιείς και τα 3 μέρη του πνεύμονά σου σε κάθε αναπνοή έτσι ώστε να αυξηθεί η πράνα που παίρνεις με την αναπνοή.

- Εύκολο!

- Όχι και τόσο. Χρειάζεται πρακτική. Με τακτικότητα- επανάληψη- ρυθμό, κάνοντας συγκεκριμένες ασκήσεις αναπνοής- πραναγυάμα-  μπορείς να καταφέρεις την ενδυνάμωση της κοιλιακής, στηθικής και κλειδικής αναπνοής έτσι ώστε να είναι ισότιμα δυνατές και να συνεργάζονται.

- Περίεργα μου ακούγονται όλα αυτά! Να το ξέρεις…

- Αν δεν το δοκιμάσεις δεν θα μπορέσεις να το αντιληφθείς. Κοιλιακή είναι η αναπνοή του κάτω μέρος του πνεύμονα και συνδέεται με το φυσικό μας σώμα. Στηθική αναπνοή είναι η αναπνοή με το μεσαίο τμήμα του πνεύμονα και επηρεάζει το συναισθηματικό μας σώμα ενώ η κλειδική αναπνοή, η αναπνοή του πάνω μέρος του πνεύμονα, συνδέεται με το νοητικό μας σώμα. Το ιδανικό θα ήταν να χρησιμοποιούμε και τα 3 μέρη ισότιμα έτσι ώστε να έχουμε μια ολική αναπνοή- να αναπνέουμε συνειδητά και με τα 3 μέρη του πνεύμονά μας.

- Και πως μπορεί να γίνει αυτό;

-Όπως σου έχω πει χρειάζεται πρακτική. Υπάρχουν ασκήσεις για να μάθουμε να χρησιμοποιούμε την αναπνοή μας ως εργαλείο που ενθαρρύνει την ροή της ενέργειας μας. Θα στα πω όλα όταν θα είσαι έτοιμη και πρόθυμη να τα ακούσεις!

- Μμμμ ναι….τώρα δεν έχω χρόνο! Σου είπα έχω πολλά μαθήματα…

- Κάτι άλλο που θα μπορούσες να κάνεις- πολυάσχολή μου φίλη- για να διαφυλάξεις την πράνα σου είναι να προσπαθήσεις να εφαρμόσεις το κώδικα yama στην καθημερινότητά σου.

- Μου κίνησες την περιέργεια τώρα!

- Ο κώδικας yama αποτελείται από 5 προϋποθέσεις τις οποίες αν προσπαθήσουμε να εντάξουμε στην ζωή μας, μας βοηθούν να διαφυλάξουμε την πράνα μας.  O κώδικας αυτός μας προτρέπει να είμαστε αληθινοί ως προς τον εαυτό μας και τους άλλους (σάτυα), να μην βλάπτουμε τους συνανθρώπους μας και το περιβάλλον (αχίμσα), να μην είμαστε προσκολλημένοι σε υλικά αγαθά και σε γνώση που δεν μας χρειάζεται πια (απαρίκραχα), να είμαστε τίμιοι και να μην παραβιάζουμε τα όρια των άλλων (αστέγια) και να διαφυλάττουμε την πράνα μας (πραματσιάρια).

- Τι θα πει να είμαστε αληθινοί;

- Σκέψου την κυρία Νάσω, την καθηγήτριά μας της γυμναστικής. Καθημερινά ξεκινά την μέρα της με κολύμπι στην θάλασσα, χειμώνα- καλοκαίρι.  Μας διδάσκει πόσο σημαντική είναι η άθληση και μας προτρέπει να την εντάξουμε στην ζωή μας γιατί και η ίδια βιώνει καθημερινά τα οφέλη. Αυτό που λέει και αυτό που κάνει συμβαδίζουν.

-Ναι είναι φοβερή… αχ και να είχαμε περισσότερους καθηγητές σαν κι’ αυτή! Και πως μπορούμε να δούμε τις 5 προϋποθέσεις σαν ένα κώδικα;

- Το σημαντικό είναι να μην προσπαθούμε να πετύχουμε το ένα εις βάρος του άλλου. Για παράδειγμα, στην προσπάθεια μας να προστατεύσουμε το περιβάλλον (αχίμσα) να μην παραβιάσουμε τα όρια των συνανθρώπων μας επιβάλλοντάς τους την άποψή μας (αστέγια).

- Κατάλαβα… Το να μην είμαστε προσκολλημένοι σε υλικά αγαθά έχει σχέση με τον μινιμαλισμό;

- Ναι ακριβώς! Προσπαθούμε να αποβάλουμε από την ζωή μας πράγματα, γνώσεις, ιδιότητες που πλέον δεν μας χρησιμεύουν. Έτσι μπορούμε να εστιάσουμε στα σημαντικά που μας βοηθούν στην εξέλιξή μας.

- Λογικό ακούγεται… απέχω όμως πολύ από αυτό που περιγράφεις…

-Η αλήθεια είναι ότι δεν μας βοηθά και η κοινωνία μας… Είναι πολλές οι πηγές περισπασμού. Γι’ αυτό χρειάζεται αυτοπειθαρχία για να μπορέσουμε να μείνουμε σταθεροί στον στόχο μας, στο καθήκον μας. Όποιο και αν είναι αυτό…

-Κουδούνι!

- … για τώρα, πίσω στην τάξη!

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular / Δημοφιλέστερα

Favourite / Αγαπημένα

Μετά το Χώμα

  Όταν η ψυχή αλάφρωσε από το χώμα Έμεινε σε μια γωνιά με ημίφως Για να ορίσει τι θα κρατήσει.   Αναμνήσεις αναπάντεχες Εμπειρίε...