Sunday, 18 November 2018

Patanjali- Yoga Sutras- Κεφ. 2 Sadhana Pada ελεύθερη μετάφραση Κορίνα Κονταξάκη


Sadhana Pada (η πρακτική της γιόγκα)

2.1 H Γιόγκα της πράξης έχει τρία σημεία : 1. Πειθαρχία 2. Γνώση 3.Αφοσίωση σε κάτι ανώτερο
2.2 Αυτό το τρίγωνο της πνευματικότητας θα αποδυναμώσει τις παρενέργειες του Εγώ (klesha)
2.3 Οι παρενέργειες του Εγώ είναι πέντε 1. Άγνοια 2.εγωισμός 3. Έλξεις (προσκολλήσεις) 4. Αποστροφές 5.ένστικτο επιβίωσης
2.4 Το Εγώ μας έκανε να ξεχάσουμε και να έχουμε τις παραπάνω παρενέργειες σε τέσσερα στάδια:   1. Ανενεργά (όχι ανύπαρκτα) 2. Αδύναμα 3. Ασταθή 4. Ενεργοποιημένα να προκαλούν σκέψεις και δράσεις. 
2.5 η άγνοια έχει τέσσερις τύπους: 1. Λανθάνει το προσωρινό για μόνιμο 2.Λανθάνει το νοθευμένο για καθαρό 3. Κυνηγά τη χαρά αλλά τελικά φέρνει θλίψη 4. Μπερδεύει το άτομο με τον Εαυτό.
2.6 Ο εγωισμός προκλήθηκε από την σύγχυση ότι η συνείδηση* είναι η καθαρή συνειδητότητα.
2.7 Προσκόλληση συνδέει τη μνήμη της ευχαρίστησης με την έλξη για αυτήν. (Ξεχνάμε ότι τίποτα δεν είναι μόνιμο) quirks ***
2.8 Η αποστροφή δημιουργείται πάλι από την μνήμη του δυσάρεστου ή του πόνου. (Ξέχνάμε ότι τίποτα δεν είναι μόνιμο)
2.9 Για το ένστικτο επιβίωσης: Ακόμα κι εκείνοι που είναι προχωρημένοι, έχουν την τάση να θέλουν να συνεχίσουν την ψευδαίσθηση της ζωής.                                                                        
2.10 Όταν οι πέντε παρενέργειες κρατηθούν αδρανείς– έστω και τεχνητά- με την γιόγκα της δράσης ,τότε σταδιακά απορροφούνται από το νου και αποδυναμώνονται .
2.11 Για να μειώσουμε την τάση τους συνδυάζουμε τη γιόγκα της δράσης με διαλογισμό(dhyana)
2.12 Παλιό Κάρμα, φέρνει κι αυτό τις πέντε παρενέργειες σε ανάλογες εντάσεις σε αυτή ή σε μελλοντική ζωή. **
2.13 Όσο βιώνουμε ενσαρκώσεις θα έχουμε τις παρενέργειες και όσο έχουμε τις παρενέργειες θα έχουμε ενσαρκώσεις και βιώματα. 
2.14 Και επειδή μέσα μας έχουμε και το καλό και το κακό, η ζωή θα βιώνεται ως ευχάριστη ή δυσάρεστη.
2.15 Ο σοφός όμως βλέπει όλη τη ζωή δύσφορη (σκληρή εργασία) αφού όλες οι δράσεις και σκέψεις έχουν σαν αποτέλεσμα στρες και συνήθειες (σαμσκάρας) που μας απομακρύνουν από την Πηγή.
2.16 Όταν δούμε όλη τη ζωή σαν δυσφορία, θα μπορέσουμε να αποφύγουμε την δυσφορία που δεν ήρθε ακόμα.
2.17 Με το να διαχωρίσουμε αυτόν που βιώνει με το βίωμα.
2.18 Στην ενσωματωμένη ψυχή  δίνεται η δράση , η νωθρότητα και το φως έτσι να δρουν με τα στοιχεία και τις αισθήσεις και όλα αυτά υπάρχουν για την ελευθερία και τη φώτιση.
2.19 Τα παραπάνω έχουν τέσσερις ιδιότητες 1. Συγκεκριμένο (συναισθήματα, νους) 2. Μη συγκεκριμένο (υποσυνείδητο, όνειρα) 3. Αυτό που υποδεικνύει (υπερ-νοητικό)  4. Το Ανεπηρέαστο πεδίο του Εαυτού.
2. 20 Ενώ η ενσωματωμένη ψυχή είναι μόνο καθαρή συνειδητότητα, φαίνεται σαν να είναι μόνο νους που βλέπει τα πάντα μέσα από τις αισθήσεις και τις εμπειρίες.
2.21 κι όμως όλα αυτά είναι δημιούργημα της Πηγής για να βιώσει εμπειρίες μέσα από την ψυχή, στην Ύλη.
2.22 Μόλις η ψυχή βιώσει τα αναγκαία , ο κόσμος της δράσης-αντίδρασης διαλύεται για εκείνην- μένει όμως για τις ψυχές που δεν έχουν ολοκληρωθεί. 
2.23 Ο ένσαρκος κόσμος θα διαλυθεί ολοκληρωτικά, μόνο όταν η ύλη και η Πηγή μπορέσουν να συνυπάρχουν στον κόσμο της δράσης- αντίδρασης, ταυτόχρονα.
2.24 η ψευδαίσθηση της ζωής (maya) υπάρχει για να ενωθεί η ύλη με την Πηγή μέσα στο πεδίο της ύλης. 
2.25 Αφού ενωθούν , θα χωρίσουν για πάντα αφού η ψευδαίσθηση της ζωής χάνεται , και η ψυχή αφήνει τον υλικό κόσμο και ενώνεται με την Ουράνια Συμπατική Ψυχή.
2.26 Το αποτέλεσμα της ένωσης της ύλης με την Πηγή είναι ξεκάθαρη, ανεπηρέαστη και συνεχής διάκριση και γνώση.
2.27 Η γνώση αυτή φέρνει τις επτά θεϊκές εμπνεύσεις*.
2.28 Τα οκτώ σκαλοπάτια της Ρατζα Γιόγκα, θα εξαγνίσουν την ψυχή και θα φανεί το φως της.
2.29  Τα οκτώ σκαλοπάτια είναι 1. Κοινωνικοί κώδικες δράσεις yama, 2.Προσωπικοί κώδικες δράσης niyamas, 3. Συγκεκριμένη στάση asana, 4. Διεύρυνση ζωτικότητας pranayama, 4. Αποστασιοποίηση pratyahara, 5. Συγκέντρωση dharana,  6. Διαλογισμός Dhyana, 7. Απορρόφηση samadhi.
2.30 Αβλάβεια (ahimsa), πλήρης ευθυγράμμιση (satya), μη παραβίαση ορίων (asteya), επένδυση της δημιουργικής ενέργειας (brahmacharya), λιτότητα, είναι οι κοινωνικοί κώδικες δράσης και είναι το πρώτο από τα οκτώ σκαλοπάτια.
2.31 Αυτοί οι κώδικες γίνονται όρκος που ισχύει για όλους τους μυημένους ανεξαρτήτως φυλής, θέσης, συναναστροφής, χώρου, χρόνου , κατάστασης.
2.32 Κρυσταλλική καθαρότητα (shaucha), ουδέτερη παρατήρηση (santosha), σκληραγώγηση (tapas), ενδοσκόπηση (svadhyaya), και παράδοση στο ανώτερο, είναι οι πέντε προσωπικοί κώδικες και το δεύτερο από τα οκτώ σκαλοπάτια.
2.33 Όταν οι δράσεις δεν είναι οι επιθυμητές για τους παραπάνω κώδικες, συγκεντρωνόμαστε στο αντίθετο τους (Αντίθετη Στάση/pratipaksha bhavana)
2.34 Η αντίθετη στάση είναι πιο εύκολη όταν γνωρίζουμε ότι όλες οι ανεπιθύμητες δράσεις προς τον εαυτό μας, τους άλλους ή από τους άλλους γίνονται μέσα από το θυμό, την απληστία και την άγνοια. Μπορεί να είναι έντονες ή λιγότερο έντονες. Όλες όμως προκαλούν ατελείωτο πόνο και επιπλέον άγνοια.
2.35 Όταν ο γιόγκι τελειοποιήσει την αβλάβεια, νιώθει απόλυτα ασφαλής σε κάθε περίπτωση. (δεν προκαλεί την έχθρα κανενός ανθρώπου, ζώου ή στοιχείου)
2.36 Όταν η απόλυτη ευθυγράμμιση (μέσω της αλήθειας) επιτευχθεί, ο γιόγκι μπορεί να υλοποιήσει τα πάντα.
2.37 Όταν τα προσωπικά όρια δεν ξεπερνιούνται ποτέ, όλων των ειδών η αφθονία είναι διαθέσιμη.       
2.38 Όταν η δημιουργική ενέργεια επενδύεται πάντα, τότε το ηρωικό πνεύμα είναι δεδομένο, λόγω της αστείρευτης ζωτικότητας.                                                                       
2.39 Όταν δεν υπάρχουν περιττά για τις αισθήσεις και την επιβίωση, υπάρχει χώρος για τη γνώση πέρα από τα φαινόμενα.                                                                               
2.40 Όταν η κρυσταλλική καθαρότητα σε όλα τα επίπεδα έχει επιτευχθεί, η ψευδαίσθηση του διαχωρισμού καταρρέει.                                                                                                             
2.41 Ο γιόγκι γίνεται ουδέτερος (sattva), και γαλήνιος, συγκεντρωμένος, με τις αισθήσεις να τον υπηρετούν, έτοιμος για την συνειδητοποίηση του Εαυτού (που είναι αμερόληπτος γιατί είναι απλά παρατηρητής).
2.42 Όταν ο γιόγκι κατοικεί μόνιμα στο δωμάτιο του παρατηρητή, απόλυτη, συνεχής γαλήνη τον κατακτά.
2.43 Όταν οι αισθήσεις είναι σκληραγωγημένες, ανεπηρέαστες από προτιμήσεις και αποστροφές, οι νοητικές ακαθαρσίες καίγονται στη φωτιά της πειθαρχίας και το σώμα, ο νους , οι αισθήσεις και τα όργανα τους τελειοποιούνται.                                                                                                            
2.44 Όταν μέσω της ενδοσκόπησης, υπάρχει συνεχής επίγνωση του τι κάνει , ο Εαυτός αποκαλύπτεται στον Γιόγκι.                                                                                              
2.45 Όταν ο γιόγκι αφεθεί ολοκληρωτικά στην Πηγή, η Πηγή τον απορροφά.                                                                                       
2.46 Η στάση διαλογισμού έχει δύο χαρακτηριστικά: απόλυτα ακίνητη, άνεση.                                                  
2.47 Αφηνόμαστε στη στάση εστιάζοντας στο άπειρο                                                    
2.48 μόλις η ακινησία και άνεση αφομοιώσουν το ένα το άλλο, όλα τα αντίθετα κάνουν το ίδιο και παύει το μαρτύριο της δυαδικότητας                                                        
2.49 Πραναγιάμα σημαίνει να πάμε πέρα από την εισπνοή και εκπνοή – να πάμε στην άπνοια                                                                                                                                             
2.50 Για να πετύχει η άπνοια, χρησιμοποιούμε την αναπνοή με διαφορετικο τρόπο, ταχύτητα και ποσότητα μέχρι να γίνει πολύ αργή και άηχη (place, time, and number)
2.51 (kevala kumbaka) Όταν η αυθόρμητη άπνοια επικρατεί πάμε πέρα από το υλικό σώμα.                                                                                                                                   
2.52 και μέσα από την άπνοια, το πέπλο που κρύβει το εσωτερικό φως του Εαυτού , αποδυναμώνεται.                                                                    
2.53 και έτσι η πραναγιάμα προετοιμάζει την ντάρανα (εστιασμένη συγκέντρωση) .           
2.54 Όταν τα όργανα των αισθήσεων παύουν να λαμβάνουν και να στέλνουν πληροφορίες στον νου, και όλες οι πληροφορίες επιστρέφουν στην πηγή τους, τότε έχουμε πρατυαχάρα.                                                                                      
2.55 Η εσωτερίκευση αυτή κάνει τη ζωή λιγότερη εξαρτημένη από τις απολαύσεις ή τις αποστροφές των αισθήσεων    

Τέλος δεύτερου κεφαλαίου         

Διαβάστε επίσης το πρώτο κεφάλαιο http://korinakontaxaki.blogspot.com/2018/02/maharishi-patanjali-yoga-sutras.html                                                                                                                                                                                      



photo credit:  https://insighttimer.com/harindu/guided-meditations/ambrosia-for-life-mantra-of-lord-shiva  

Tuesday, 13 November 2018

THE POWER OF REPETITION by Tasoula Charalampous



I am now commencing the fourth year of Hatha Yoga at Yoga Life.  Time flies.  I cannot begin to mention the benefits yoga has had on my body and my mind.  I was not new to yoga when I first started there but I realized immediately that YogaLife was going to affect my attitude to life in a positive way.  After 3 full years, I can now feel the long term impact of yoga on my health compared to the short term results I had experienced earlier.  Yoga Life is not just a place you go to relax or exercise or find temporary relief from the trials and tribulations of life.  First of all, it comprises a small community of people who want more than that. Secondly, Korina our instructor and founder is not just passionate about what she does but is also eager to share her knowledge about the whole (‘wholistic’) yoga experience, the benefits to the body, the mind and soul of every asana, pranayama or visualization.  Furthermore, it’s a place which promotes an awareness of the environment, the need to change certain habits that were taken for granted and had a negative impact on the environment and on society, and  contributes to improving preconceived ideas of the way we eat, who we are and so much more.
Some of the exercises seem deceptively easy, but the effects are amazing even though you are not immediately aware of them.  At some point you suddenly realise that those persistent headaches you had have stopped, that the pain in your knuckles are not there anymore, that all of a sudden you are more flexible than you were 10 years ago, that your back still might have its bad days but is no way as painful as it once was, that things that bothered you are not so important any more, that you are calmer than you have ever been.
There are of course the more difficult or challenging exercises where you feel at the outset you will never manage to do, especially the balancing exercises.  Personally I had a problem coordinating correct movements with effective breathing.  I also had a problem with a specific exercise where I had to lean forward to do upper level breathing.  I would start coughing within seconds, often feeling my lungs were being crushed, especially with the shoulder stands.  In the first year, when we had to visualize different things in the last part of our session with our eyes closed, I would often open one eye discreetly to check what the other were doing just to confirm that I was doing it right.  And yes, I would sometimes fall asleep either because I was too tired or too relaxed!  Not any more though.
Now at the beginning of my fourth year I have realized the importance of persistence.  I remember Korina telling me and others in similar situations not to worry and to just do as much as we could without straining and causing injury to our bodies.  She was never perturbed by my coughing.  She knew that it would slowly disappear with time and effort.  My ability to do sun salutations while breathing correctly has improved immensely too! I do not have to think so much, it is all coming more naturally. I now realise that year by year the exercises are becoming more and more effective.  So glad I never gave up. Practice really does make perfect.  As Aristotle once said: ‘We are what we repeatedly do.  Excellence then, is not an act, but a habit’.


Tasoula Charalampous

image credit : https://fupping.com/snax_item/repetition-is-key/

Patanjali- Yoga Sutras- Κεφ. 2 Sadhana Pada ελεύθερη μετάφραση Κορίνα Κονταξάκη

Sadhana Pada  (η πρακτική της γιόγκα) 2.1 H Γιόγκα της πράξης έχει τρία σημεία : 1. Πειθαρχία 2. Γνώση 3.Αφοσίωση σε κάτι ανώτερο...