"Εγώ" - Ειρήνη Κυριάκου


Δεν ισχύει μόνο αυτό που νομίζουμε. ΄
Δεν είμαστε μόνο η σάρκα μας.                                                                           
Δεν δημιουργηθήκαμε σαν κάτι τόσο απλό.
Δεν υπάρχουμε μόνο για να καλοπερνάμε.
Δεν ζούμε μόνο για να αναπνέουμε.
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι το σώμα μας κατοικείται από δύο μαγικούς παράγοντες, οι οποίοι καθορίζουν τις πράξεις  και τις συμπεριφορές μας. Είναι πολύ δύσκολο αυτά τα δύο να βρεθούν σε ισορροπία. Πόσο εύκολο είναι για έναν άνθρωπο να διαχωρίσει αυτά τα δύο; Το εγώ το ακούμε συχνά και η ψυχή γνωρίζουμε ότι υπάρχει, αλλά την αγνοούμε.
Το εγώ παίρνει πολλές μορφές και αυτό είναι πού επικίνδυνο. Γνωρίζουμε όμως ότι υπάρχει μόνο στο φυσικό μας σώμα; Το εγώ δεν θα ζήσει για πάντα ή τουλάχιστον δεν θα μεταφερθεί στις υπόλοιπες ζωές. Αυτά που θα μεταφερθούν είναι μόνο τα κατάλοιπα του. Σε αντίθεση, η ψυχή δεν θα πεθάνει μαζί με το σώμα μας και θα προχωρήσει και σε άλλες ζωές.
Στο σώμα μας λοιπόν υπάρχουν και τα δύο. Είναι υπέροχη επιλογή μας για το ποιο από τα δύο θα ακολουθήσουμε.
Μόνο όταν φτάσουμε στη γνώση θα καταλάβουμε την διαφορά του εγώ και της ψυχής. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι όσο είμαστε στην άγνοια έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολλούς αόρατους εχθρούς και εμπόδια. Νομίζουμε ότι το εγώ θα είναι μόνιμο. Στην πραγματικότητα το ίδιο το εγώ δημιουργεί αυτή την αυταπάτη. Συνεχίζει έτσι και οτιδήποτε κακό μπορεί να το κάνει να το νιώθεις σαν να είναι καλό. Εάν κάτι που είναι κακό συμφέρει το εγώ, θα το κάνει να φαίνεται καλό και θα ικανοποιηθεί με το αποτέλεσμα. Άλλες φορές το εγώ μεταμορφώνεται σε ψυχή. Δηλαδή ενώ είσαι σε άγνοια προσπαθεί να πιστέψεις ότι βρίσκεσαι σε γνώση. Άλλη μια παγίδα που μπορεί να πέσουμε είναι όταν κρίνουμε τις πράξεις μας. Πολλές φορές το εγώ θα μας ξεγελάσει και θα κρίνουμε το εγώ μαζί με το εγώ. Στην ουσία δηλαδή, το εγώ θα καλύψει τις πράξεις του και δύσκολα θα μας αφήσει να δούμε την αλήθεια. Θα προσπαθήσουμε να βρούμε τη χαρά αλλά επειδή ακολουθούμε το εγώ, δεν μπορούμε να το ευχαριστήσουμε με τίποτα και για αυτό καταλήγουμε στη θλίψη.
Το εγώ θα κάνει οτιδήποτε για να μας κοροιδέψει και να πάρει αυτό που θέλει.
Τι γίνεται όμως όταν πορευόμαστε στη ζωή μας με οδηγό το εγώ; Γιατί θέλουμε να εξελίξουμε μόνο το εγώ μας; Πότε θα σταματήσουμε; Πώς θα σταματήσουμε; Θα το καταλάβουμέ; Τι συνέπειες θα έχουμέ; Θα μπορούμε να το διορθώσουμε; Πώς μπορούμε να επανορθώσουμέ; Για ποιόν λόγο γίνονται όλα αυτά; Που θα βρούμε τις απαντήσεις; Ποιος μπορεί να μου απαντήσει όλα τα προηγούμενα ερωτήματα;

Το εγώ αρνείται να δει τον εαυτό του και να συνειδητοποιήσει τα λάθη ή ακόμα και πιο απλά, τις πράξεις του. δεν εξετάζει τίποτα και ικανοποιείται μόνο με το να επηρεάζει την ψυχή μη αφήνοντας την να πάρει σωστές αποφάσεις. Αυτός είναι ο τρόπος που χρησιμοποιεί για να μας εμποδίσει να το δούμε. Το εγώ μας εμποδίζει μέσα σε καταστάσεις που του παρέχουν σιγουριά. Αυτές οι καταστάσεις δεν είναι πάντα καλές. Δεν μας αφήνει όμως να το καταλάβουμε. Προσπαθεί να μας επιβάλει την άποψη του για να μην μπορέσουμε να αντισταθούμε και πάνω από όλα να μην μας αφήσει περιθώρια να ψάξουμε.
Πριν τα συνειδητοποιήσουμε όλα αυτά θα είμαστε πλάσματα που προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα. Δεν θα κοιτάζουμε ποτέ αριστερά και δεξιά. Θα θέλουμε να αφήνουμε πίσω ό, τι γίνει χωρίς  να γυρνάμε το κεφάλι και να το ξαναβλέπουμε. Δεν θα μας σταματούσε τίποτα. Εάν κάτι θα μας εμπόδιζε , θα βρίσκαμε πάντα τρόπο για να το προσπεράσουμε. Δεν θα μας ενδιέφεραν οι συνέπειες που θα είχαν οι άλλοι από τις πράξεις μας και θα βλέπαμε μόνο τον εαυτό μας. Σημασία για εμάς θα είχε να κάναμε αυτό που θα θέλαμε με οποιοδήποτε τίμημα.
Κάποια στιγμή στη ζωή μας πρέπει να κατανοήσουμε ότι το εγώ ποδοπατάει και αφήνει πίσω την ψυχή μας. Κάποια στιγμή θα πρέπει να μείνουμε στάσιμοι για να καταφέρουμε να το ξεπεράσουμε. Τότε δεν θα μπορέσουμε να καροιδέψουν κανέναν για να προχωρήσουμε τη ζωή μας. Θα πρέπει να υποστούμε τις συνέπειες. Ξαφνικά μπροστά μας θα χτιστεί ένας αδιαπέραστος τοίχος, εάν πάρουμε την απόφαση να βάλουμε τον ξεπεράσουμε, τότε θα πρέπει να αφήσουμε πίσω την παλιά μας ζωή. Θα καταλάβουμε ότι από τον τοίχο και μετά θα είναι καλό να προχωράμε σιγά- σιγά κοιτάζοντας παντού. Θα καταλάβουμε ότι δεν πρέπει να κοροιδεύουμε κανέναν, γιατί στην ουσία κοροιδεύουμε μόνο τον ίδιο μας τον εαυτό. Πρέπει να ψάχνουμε την ευκαιρία για μια νέα ζωή, όπου το εγώ θα σέβεται την ψυχή.
Πάντα υπάρχει η κατάλληλη στιγμή για να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να αλλάξουμε τη ζωή μας και να βρούμε τον δρόμο που μας ταιριάζει.
Πρέπει να κάνουμε το εγώ υπηρέτη και να ψάξουμε την πραγματική πηγή. Το εγώ νιώθει καλά μόνο με κάτι προσωρινό, ενώ η ψυχή ψάχνει κάτι μόνιμο.. Η ψυχή κουβαλάει τις εμπειρίες των προηγούμενων ενσαρκώσεων και για αυτό ψάχνει κάτι μόνιμο. Προσδοκά με αυτόν τον τρόπο την εξέλιξη. Εφόσον η ψυχή προχωρά και σε άλλες ζωές αυτό σημαίνει ότι κουβαλά και το κάρμα. Το κάρμα δημιουργείται από το εγώ και για να καεί χρειάζεται εγώ, δεν φτάνει μόνο η καθαρή συνειδητότητα και η πηγή.

Ειρήνη Κυριάκου - Yoga Step By Step 2017-18 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Popular / Δημοφιλέστερα

Favourite / Αγαπημένα

Μετά το Χώμα

  Όταν η ψυχή αλάφρωσε από το χώμα Έμεινε σε μια γωνιά με ημίφως Για να ορίσει τι θα κρατήσει.   Αναμνήσεις αναπάντεχες Εμπειρίε...